Citaat:
1. Op welke basis leg je hier een link met de islam? Het is duidelijk dat hier de taalachterstand speelt, maar het lijkt erop dat je nog een oorzaak bijfantaseert, gewoon om je werledbeeld te doen kloppen.
|
En waarom valt die taalachterstand vooral op bij de islamitische allochtoon, en niet bij de Fin, de Deen, de Griek, etc? Omdat bij de islamitische allochtoon het cultureel-religieuze element van primordiaal belang in de opvoeding en zij menen dat dat cultureel-religieus aspect enkel via hun moedertaal kan doorgegegevn worden. Het religieuze aspect is het belangrijkste in het leven van de moslim. Zijn leven wordt van bij geboorte tot dood geregeld en gedefinieerd door de islam, jawel die achterlijke religie-politieke ideologie die bulkt van de vooroordelen tegenover de ongelovige, trek door tgo de geseculariseerde Westerse wereld. Het is net door dat religieus vastklampen aan hun religie dat ze ervan gruwen om de taal van hun nieuwe moederland fatsoenlijk aan te leren : de weerslag ervan op het denken van het kind zou te groot kunnen zijn en hun het pad van de afvalligheid kunnen opjagen.
Vandaar ook hun claim op een islamitisch schoolnet. De indoctrinatie kan dan ongestoord verder gebeuren doordat de 'nadelen' van een correcte taalverwerving (zoals een open geest naar de wereld toe) gecompenseerd kan worden door voldoende tegenwicht aan islamitische hersenspoeling.
Citaat:
2. Heb ik helemaal niet gezegd, maar, zoals iedereen bij iedere taak, moet het onderwijs het probleem inschatten en aanpakken. Niet aan dat deelprobleem werken zou racistisch zijn.
|
Dat is dweilen met de kraan open zolang de ouders thuis de moedertaal van hun (groot)ouders moeten blijven spreken. Pak de integratieonwil van de ouders aan met fiscale maatregelen, en het enthousiasme om het NL onder de knie te krijgen zal wel rap toenemen.
Citaat:
3. Uw politieke leiders zeggen "In ons land worden de allochtonen nog het meest geknuffeld", de getallen van de OESO studie zeggen iets anders.
|
Richt u dan tot de Minister van onderwijs en vraag eens naar het kostenplaatje van al die knuffelwerkers, straathoekwerkers, klasondersteunings- en brugfiguren die nu al gefinancieerd worden , nee niet voor het autochtone kind, enkel voor het allochtone kind.
Citaat:
Ik denk dat het tijd wordt een onderscheid te maken tussen de (confortable) propaganda en de werkelijkheid.
|
Ik denk dat het eens tijd wordt voor een nuchtere, doeltreffende aanpak (ipv een pamperbeleid dat enkel veel kost, maar niets oplevert) en dat gericht is op de nog steeds onuitgesproken want p.c. onbenoembare werkelijkheid, ipv het multikul-mantra oneindig te blijven zingen en zichzelf te blijven verdoven voor de realiteit. Realiteit in gans Europa overigens.