Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferro
Hoezeer ik ook walg van een figuur als Berlusconi ,het is niet aan de Britten om deze persoon het vuur aan de schenen te leggen.
|
En waarom niet? Zeker als je ziet hoe 'vrij' de media in Italië nog zijn om kritische vragen te stellen over Silvio en z'n regering.
|
Het ergert me dat de pers steeds super-kritisch is tegenover een sujet als Berlusconi enkel omdat men hem (ten onrechte) bij de rechterzijde plaatst.
Wat de vrijheid van de pers betreft, ik denk dat die er in Italie zeker niet slechter voorstaat dan in pakweg...belgie.
Hier steunt minstens 95% van de media de huidige regering .
Neem bijvoorbeeld de VRT als die over Berlusconi spreken kun je de haat van de gezichten van al hun journalisten aflezen.(vooral martine tanghe is daar straf in)
Dezelfde VRT heeft nog NOOIT ook maar één keer kritisch geweest tov de huidige regering.
Er zijn slecht enkele uitzonderingen in onze media(oa. 't pallieterke,journaal..)
|
"95% van de media" - statistisch onderzoek gedaan of bevooroordeelde vinger in de wind? het laatste vermoed ik.
en dan nog; er is een groot verschil tussen gewoonweg "pro regering" (in belgië?) en "in handen van de regering" (in italië!)
de kritiek op Berlusconi gaat niet in eerste instantie over zijn rechtse beleid, wel over zijn maffiapraktijken & zijn ongelofelijke arrogantie.