Discussie: Goed nadenken
Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2006, 16:09   #1
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard Goed nadenken

zei men laatst bij al dat racistisch geweld. En dat heb ik nu ook eens gedaan; en na wat opzoekwerk ben ik tot enkele bevindingen gekomen. En ik kom steeds weer terecht bij dezelfde 'sfeer' van oorsprong.

Allereerst wil ik je vertellen dat ik vroeger altijd heb gedacht dat de nazi's thuishoorden bij extreem-links; totdat je er genoeg over begint te leren en men altijd zei dat het rechts was. Geen probleem; alleen vond ik de tegenstelling altijd vreemd vinden.
Toen kwamen de negationisme-wetten eraan; en begon ik weer te twijfelen aan het standpunt dat de nazi's rechts waren; want als je slechts één feit uit het verleden wilt vastleggen bij wet en je daarmee ieder onderzoek of mening eromtrent wilt fnuiken moet het toch zijn redenen hebben, misschien wel om iets weg te moffelen..
En ik heb eindelijk een eerste aanwijzing gevonden dat er inderdaad wel meer achter 'zou' kunen zitten; nl de loges.
klik hier om zelf te oordelen wat ge in dat eerste prentje ziet op die site. Toeval, zeker?? Ik ben die tip tegengekomen op een reactie op een tekst van Luc Van Brakel over loges (uit 2005): Kilk hier en lees ook goed de reacties vanonderen.
Dan heb ik nog wat oudere teksten gevonden waarmee ik de gebeurtenissen prefect mee kan vergelijken met wat er aan de hand is België, Nederland de rest van Europa; het geeft me ineens zoveel antwoorden over het 'waarom' van alles; en tegelijk ook een reden waarom dit wel eens een bedreiging kan vormen tegen alles wat rechts is.
Deze tekst op Skepp.be vond ik uit 2002 gewoonweg schitterend (maar is helaas anoniem ondertekend)
Hier de uitleg van Wikipedia omtrent de bedoeling van de loge wat zelfverklaarde dat het de strijd tegen het VB als hoogste prioriteit beschouwd. (zie bij Luc Van Brakel)
Wat zegt ons wikipedia over die loge? Klik hier en over haar 'hoofd'afdeling? Klik hier
Iedere andere mening geeft dus een onoverkomelijk probleem, zegt de grootmeester van die loge.
Zelfs de rare sprongen en de tegenstrijdigheden van de VLD hebben precies een link met de loge; blijkt uit een tekst van B. Bouckaert uit 2005 Klik hier
Nu weet ik niet meer wat ik hiervan moet denken. Zijn de loges dus de heimelijke nieuwe nazis met een adogmatische visie die gestuurd en gecontroleerd wordt vanuit alle hoeken van de maatschappij? En die blijkbaar over lijken gaan?
Wie kan er mij meer over vertellen?
Verder nog deze interessante links over een andere kijk op de samenleving in België
Klik hier en hier

Laatst gewijzigd door Gorefest : 22 mei 2006 om 16:17.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden