Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar
Bij het ontstaan van Belgie had je verschillende volkeren, en ook EEN land... Het heeft heel lang GOED gegaan tot de seperatistjes zich ermee begonnen te bemoeien... In plaats van het systeem gezond te maken, splitsen ze het liever op...
En over 40 -50 jaar kunnen diezelfde gastjes beginnen kakken dat er een groot verschil is tussen het noorden en zuiden van vlaanderen, of tussen oost en west... WEER SPLITSEN??
20 jaar na de splitsing : ah oost-vlaanderen heeft dit jaar 2 frank meer gekregen dan antwerpen, SPLITSEN, profiteurs.... aaaa...
doe zo verder...
|
In 1830 waren Vlaanderen en Wallonië nog geen naties. Confederalisme of splitsing was toen nog niet aan de orde.
Maar een federaal systeem, en een taalregeling die de Vlamingen niet discrimineerde, zou wel op z'n plaats geweest zijn.
Er was toen geen Vlaams of Waals natiebesef, maar evenmin een Belgisch. De splitsing van 1830 was dus (nog?) niet op z'n plaats.
En die transfers zijn wel het laatste waar ik wakker van lig. Ik wil Vlaamse sovereiniteit. Daar hebben die transfers niets mee te maken.
België is dan misschien wel ontstaan uit egoïsme (de Waalse staalindustrie die weigerde verder belastingen te betalen aan Nederland), maar ik ben bereid om nog jaren na de onafhankelijkheid steun te geven aan onze geliefde zuiderburen.