Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje
Maw het multiculturele fabeltje is larie en apekool.
|
Het segregatie-idee is bij uitstek een multicultureel idee: geen vermenging, maar verschillende culturen naast elkaar in één, door economische integratie samengehouden maatschappij. Let wel: ik pleit hier niet voor. Ik stel gewoon vast dat er een spontane tendens naar segregatie is en ik probeer, bij wijze van denkoefening, uit in hoeverre dit verdedigbaar is.
Citaat:
|
Ik stel voor dat de Marrokaanse groep haar enclave in eigen biotoop uitbouwt : in Marokko of een ander islamitisch land.
|
Als ze daar vrij voor kiezen: geen probleem. Als ze daartoe gedwongen worden (al dan niet door pesterijen van 1.000.000 kiezers): geen denken aan.
Citaat:
|
Een punt is o.a. dat de joodse enclave in Antwerpen self-sufficient is en derhalve weinig of eigenlijk geheel niet belastend voor de autochtone bevolking.
|
Waarom is ze self-sufficient? Ze hebben een eigen onderwijsnet. Misschien moet dat er ook maar voor moslims komen.
Citaat:
|
Hetzelfde kan niet gezegd worden voor de islamitische bevolking die op geen enkel vlak een meerwaarde biedt, maar integendeel bijzonder belastend is op verschillende vlakken voor de autochtone bevolking.
|
Hetzelfde zeggen ze nu ook van de autochtone bevolking. Vandaar: spontane segregatie.