Ik weet niet of je het weet maar de Lijn wordt nu al voor meer dan 50% uitgebaat door de privé of dat is althans de doelstelling van de Vlaamse overheid. Het zou dus een illusie zijn om te denken dat ze bij de spoorwegen niet hetzelfde zouden doen.
Wat zijn trouwens de argumenten voor? Ik wil niet met Walen samenwerken. Da's een sterk argument moet ik zeggen. Want daar komt het op neer. De andere ,argumenten, zijn maar een neusje voor het bloeden. De spoorwegen doen het ivg met de ons omringende landen helemaal niet slecht dus waarom zouden we de boel radicaal veranderen. Om geld te besparen? Op wiens rug zal men dat doen?
Over de rol van de vakbonden binnen de NMBS kunnen we uren over discussiëren maar ik ken persoonlijk wel mensen binnen de spoorwegen die zich niet bij de situatie zullen neerleggen. Het zijn niet allemaal plooiers bij de spoorwegen.....
Duitsland en Frankrijk hebben maar één maatschappij en dan willen ze er in Belgie twee. Da's toch te idioot voor woorden. Wat gaan jullie trouwens doen met Brussel. Da's me niet echt duidelijk.
|