Los bericht bekijken
Oud 4 augustus 2003, 18:17   #114
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander
Ik geef toe dat ik niet ALLES heb gelezen op dit forum, maar kan iemand mij dan duidelijk maken waarom Belgie in stand zou moeten worden gehouden? (behalve: "het is nu eenmaal al 170 jaar zo")
Het lijkt mij nog steeds het prettigst voor zowel Walen als Vlamingen om in een land te zitten met taalgenoten. (om over vermeende mentaliteitsverschillen nog maar niet te spreken)
Juist. Dat vind ik ook. Met 'n Nederlander kan je in je eigen taal spreken. En zelfs 'n Waal die Nederlands heeft geleerd kan niet in z'n eigen taal met ons praten, of anders moeten wij in een vreemde taal met hen praten. Eén van de twee zal in een vreemde taal moeten spreken. Daar heb je bij de Nederlanders "geen last" van.
Totdat ze in hun eigen dialect beginnen . 8)

Trouwens , in veel landen leeft men met verschillende talen samen , waarom zou dat in België ook niet kunnen . ( het kan trouwens al 173 jaar )
In veel landen? Zwitserland, dat grote bevoegdheden geeft aan de deelstaten, en welke landen nog????
Zuid-Afrika , Canada , China , VSA , Vanuatu , India , Pakistan , Rusland , Paraguay , Papua Nieuw Guinea , Filipijnen , Seychellen , Mauritius , Tonga , Samoa , Namibië , Zwitserland (zoals u zelf zei ) , ...

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden