Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
Dat is dan een persoonlijke mening.
Hoedanook, het emotionele aspect mag zeker niet uit het oog verloren worden. Hoe goed de intenties ook zouden mogen zijn.
|
Objectieve feiten behoren helemaal niet tot de persoonlijke mening van iemand.
En het emotionele aspect dient nu net wel aan de kant geschoven te worden wegens irrelevant en niet ter zake doende.
|
Nee, hoor jij hebt geen recht om in naam van een groot deel van de bevolking te spreken.
|
 En waar heb ik dat dan wel gedaan?
|
Dat het emotionele aspect niet ter zake doet.
Dit is voor een deel van toepassing op de staatsstructuur, als de mensen zich meer belg voelen, ook al zou er zgn voordeel te halen zijn (
dom vb allemaal een auto voor niets na splitsing van wallonië), wie heeft dan het recht te zeggen, we splitsen wel, het kan mij niet schelen hoe jullie je voelen.
OKe, een andere zaak dan.
Als mens, wat vond jij ervan toen Connerotte van het dutroux onderzoek werd gehaald ? Hij is inderdaad gezien op dat spaghetti-avondje, waar de kinderen ook aanwezig waren, hij heeft er waarschijnlijk niet mee zitten babbelen. Volgens de letter van de wet moest hij van het onderzoek. Maar, wat bleek het volk, en recht wordt toch uitgesprojen in naam van het volk, maar soit, het volk had juist vertrouwen in die man, en is ervoor duidelijk op straat gekomen. Is dat dan geen emotioneel aspect dat kan tellen ? Het spaghetti-arrest heeft het imago van het gerecht er zeker niet op verbeterd voor vele gewone mensen.
Ik weet dat dit nu een heel ander voorbeeld is, maar ik wil, als mens, het belang aantonen van emoties die bij een volk kunnen aanwezig zijn, en niemand heeft het recht dit zomaar van de baan te vegen, er dient op zijn minst rekening mee gehouden te worden.