Discussie: Linkse denktank
Los bericht bekijken
Oud 28 mei 2006, 01:24   #32
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pie Bekijk bericht
och, en daarom mogen LSP'ers dat vandaag ook doen. Nu begrijp ik het!
De uitspraken om ons aan te vallen zijn gebaseerd op mensen die er een probleem mee hebben dat er in Brussel op een vergadering naar het Nederlands wordt vertaald (en er dus een probleem mee hebben dat mensen die het Frans niet machtig zijn aan de discussie kunnen deelnemen) en mensen die dit soort uitspraken doen. Ik moet u niet vertellen zeker wat volgens hem het "grootste" obstakel is ter linkerzijde in Wallonië? De argumenten van mensen die nog een tikkeltje meer hebben tegen de PVDA dan tegen ons gebruiken om ons aan te vallen vind ik maar een beetje vreemd.

"L’ éclatement des forces politiques �* gauche du PS et d’ECOLO, groupes par ailleurs très minoritaires, constitue néanmoins un obstacle �* l’émergence d’un parti anticapitaliste représentatif et crédible, relais politique indispensable aux luttes."

http://uneautregauche.be/m161.html

Ik volg het niet echt en Frans is niet mijn moedertaal maar ik denk dat het er op neer komt dat we voor de heren onafhankelijke intellectuelen welkom zijn zolang we zwijgen en bereid zijn om voetvolk te leveren om hun pamfletten uit te delen. In het Nederlandstalige landsgedeelte is er voor zover ik weet absoluut geen probleem met de SAP en onafhankelijken rond het project van Sleeckx en co. In het Franstalig lansgedeelte blijkbaar wel maar bon zegt dat dan iets over die mensen of over ons want wij zeggen en doen in het Frans net hetzelfde als in het Nederlands hoor.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 28 mei 2006 om 01:40.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden