Los bericht bekijken
Oud 29 mei 2006, 10:43   #13
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
oh ja nog een toevoeging aan het programma van de nieuwe volks partij

- België moet 1 geheel blijven, Wallonië is en kan een meerwaarde zijn voor vlaanderen en dus belgië moet 1 blijven.de troeven van wallonië zijn enorm. de natuur, de historische steden,kastelen en burchten zijn mega troeven en het toerisme is een grote troef alleen moet dit ern og meer eruit gehaald worden maar dit mag niet ten koste gaan van de natuur en delicate ecosystemen. maar een beter beleid inzake toerisme in wallonië is noodzakelijk, ik zou er zeker het netwerk van fiets en wandelroutes van limburg uitbreiden naar de ardennen. en in plaats van nieuwe fabrieken zou ik eerder in de ardennen en dus bijna heel wallonië de toeristische sector stimuleren met nieuwe mooie caravansparken, hotels, natuurparken,enz .....
Wel moeten er betere dialogen komen met de walen en moet het eerlijk geven en nemen zijn en niet van : als jij dit wilt moet jij mij dat geven zo mag het niet gaan.
De vlaamse,waalse en brusselse overheid zou ik opdoeken, het enige wat ze doen is het versterken van de verschillen en het bemoeilijken van de dialogen.
De taalstrijd is simpel op te lossen.
men heeft 2 keuzes

keuze 1; oftewel word in wallonië frans de moedertaal en het nederlands een verplicht vak vanaf het middelbaar en in vlaanderen hetzelfde. en alle ambtenaren van de overheid van heel belgie moeten 2 talig zijn
keuze 2; oftewel geen taal verplichting meer en word enkel frans de moedertaal in wallonië en nederlands in vlaanderen en frans nog nederlands zullen worden verplicht worden in het middelbaar.
ambtenaren moeten niet meer 2 talig zijn.

gelijkheid voor iedereen punt uit.

andere belangrijke of wereldtalen moeten daar en tegen gestimuleerd worden.zoals het engels, spaans, duits, eventueel chinees.
België 1: dan stemt u toch gewoon B.U.B.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden