Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Dat weet ik zo niet. Want Clinton had naast zijn Lewinsly-affaire een resem aanklachten vanwege vrouwen die vermeenden door hem te zijn verkracht, of tenminste gedwongen tot seks.
|
En al die zaken zijn voor de rechtbank gekomen en liepen af met een sisser of een vette cheque. Het is duidelijk dat hij zijn poten niet kon thuis houden, maar verkrachting is toch nog van een heel andere orde.
Soit, het toont aan dat hij op het vlak van partnertrouw en in de omgang met vrouwen moreel niet erg hoogstaand is. En dat hij een behoorlijk puberaal gedrag vertoont door daar ook nog eens over te liegen (wat veel erger was dan de feiten zelf). Waar ik echter niet mee akkoord ga is dat hij daardoor geen goede president zou zijn of geweest zijn. De voorstelling van de Amerikaanse president als icoon van morele zuiverheid is zo vals als wat. Vooral omdat morele integriteit ook nog andere terreinen bestrijkt dan huwelijkstrouw.
De meest immorele president sinds WO II moet ongetwijfeld Nixon geweest zijn. Nochtans was hij als president bekwamer dan zijn opvolgers Carter en Reagan samen. Maar liegen en bedriegen dat het geen naam meer had. En hij bedroog nochtans zijn vrouw niet.
Citaat:
En verder waren er ook een aantal fraude-dossiers waar Hillary samen met hem bij betrokken zou zijn geweest.
|
[SIZE=2]Juist ja, Whitewater. Tien jaar lang hete lucht rond geblazen en met het aflopen van de 2° termijn van Clinton weer stilletjes afgevoerd (althans voor wat de Clintons betrof). Of hij er voor iets tussenzat? Ik voel het aan al mijn water van wel, maar het is dus nooit bewezen of voor een rechtbank gekomen.
Bush is ook van verdachte transacties beschuldigd: frauduleus bankroet van zijn eerste oliebedrijfje, de opgang van zijn baseballclub in Dallas. Niks bewezen, niks aangetoond, geen veroordeling, ook al voel ik hier even goed aan mijn water dat er dingen scheef zitten.
Dus, geen argumenten hier.
Laten we dus allemaal een minimum aan eerlijkheid aan de dag leggen en dergelijke dingen niet oprakelen als een bende roddeltantes.
[/SIZE]
Citaat:
En toch is er verder niets met Clinton gebeurd, hij heeft gewoon zijn Presidentschap uitgedaan.
|
[SIZE=2]Zeer juist mijn beste, maar hier maak ik een belangrijk onderscheid: Plamegate, afluisterpraktijken, Irak en nu dit. Het zijn zaken die hij begaan zou hebben in zijn hoedanigheid van president. En dat vind ik veel zwaarder doorwegen dan pure privé aangelegenheden zoals hierboven.
MAAR: het wordt wel tijd dat er iets concreet op tafel gelegd wordt. Want er wordt veel beweerd en weinig bewezen. Ik ben het wel een beetje beu dat iets blijkbaar al bewijswaarde krijgt omdat het ergens gepubliceerd wordt.
[/SIZE]
Citaat:
BTW: Ik heb niemand van jullie horen klagen over, laat maar zeggen, President Chirac, of Mitterand. Naast hun misstappen, diefstallen, fraudezaken, leugens, politieke en andere moorden en andere schandalen is heel het boekje van Bush en Clinton samen maar klein bier, hoor!
|
[SIZE=2]Ja zeg, en wat met Schröder, Kohl, Berlusconi, Blair, Lubbers en ga zo maar door.
Telkens de hele lijst hernemen bij elke post is te vermoeiend.
Maar niets houdt jou tegen om over Chirac en Mitterand polemieken te beginnen.
[/SIZE]