Los bericht bekijken
Oud 30 mei 2006, 15:13   #36
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Vreemd dat geen enkele Turk, Marrokaan of wat dan ook gaat ijveren voor een beter en leefbaar landschap in eigen land. Gewoon een bedenking hoor.
Toen ik ooit eens in Turkije aan een nicht van mij opmerkingen maakte over de mensenrechten aldaar, antwoordde ze mij: "Blijf dan hier en doe er iets aan!". Mijn mond was gesnoerd en terecht. Toch koos ik eieren voor mijn geld en bleef lekker in België.

Citaat:
Heb wel een paar marrokanen op het werk rondlopen en ik kom daar goed mee overeen. Maar als ik dan eens die vraag stel "waarom lopen marrokanen weg uit hun land terwijl ze erover spreken alsof het een sprookjesland is als ze voor de vierde keer dat jaar naar daar op vakantie zijn geweest", dan krijg ik een "en gaai denkt toch nie da kik daar kan woene of wa ?"

vreemd volkje... voorwaar....
Het is zoals Lincoln al zei, elk vakantieland is een sprookjesland.

Citaat:
Het volgende moment staan ze weer te zeggen dat ze met plezier naar Marroko zouden gaan als ze er een job zouden vinden.

Dan vraag je natuurlijk of ze daar als een via internet een job hebben gezocht (die mensen die ik ken, beschikken over internet - sowieso al op ons bedrijf). Ja dat hadden ze. Maar eh....
Als ze een job vinden die hen dezelfde 'welvaart' kan bieden als hier, zouden ze misschien gaan. Om er in de fabriek te gaan werken zullen ze passen. Hoe zou je zelf zijn? De meesten die hier opgegroeid zijn, zijn gewoon niet gehaaid genoeg om er te overleven.

Citaat:
Maar eh... hun vrouw die ze net uit Marroko hadden gehaald wil niet terug naar daar.

*kuch*
Wie draagt er de broek daar? Over vrouwenonderdrukking gesproken.