11.11.11 aktie vind ik een mooi gebaar naar de armoede landen toe.
Maar voor tientallen jaren heb ik die aktie overal en niet alleen in ons land maar eveneens in andere landen weten doorgaan.
Daarbij komt nog eens dat er door Belgie, en ik weet niet in hoeveel landen nog, alle schulden werden kwijtgescholden, in heel wat van deze armoedelanden en dit gebeurd nu nog altijd, maar veel verbeteringen zie ik niet gebeuren tenzij hier en daar een waterput, een schooltje, een verpleegzaal dat verwezenlijkt wordt.
Zijn de regeringen van de betrokken landen dan nog niet verder dan het lager middelbaar onderwijs en dus onbekwaam hun land te besturen of wenst hun bevolking zelf de handen niet uit de mouwen te steken of worden dezen geremd door bepaalde milieus ????
Het rijke Westen komt ons wel tegemoet zeker ?
Miljoenen EURO's gaan reeds 10-tallen jaren naar die landen, ik vraag mij af waar dat geld naartoe gaat, zeker niet "volledig" naar onze behoeftigen waar wij zo mee ingenomen zijn, maar naar dezen die steeds maar rijker worden en wapens kopen om hun plaatselijke oorlogen in stand te houden.
En idd bij ons zijn eveneens zeer behoeftige mensen die geholpen dienen te worden, die geen oorlog voeren maar waarvoor men weinig oogopslag heeft.
Met een staat die zich bij de rijksten van deze wereld durft te noemen ben ik

verlegen dat zoiets hier bij ons nog bestaat.
Sommige mensen zijn natuurlijk soms zelf schuld aan hun armoede maar de meesten die een faillisement te verwerken krijgen meestal niet,....en dezen komen dan ook in de armoede terecht.
Ons land heeft geld genoeg, we betalen belastingen en boeten met de vleet wel laat ons dan ook in de eerste plaats denken aan onze mensen, die hier in een tentje moeten slapen om bij de eersten te zijn om een huisje te bemachtigen, dat uiteindelijk een laatste rang woning is maar waar Nederlanders hier het van het opkopen ...................en waar mensen hier van bij ons met een drietal kinderen zich met 320 EURO de maand moeten doorworstelen en in het rijtje moeten gaan staan voor "moeders helpen moeders" om hun kinderen voedsel te kunnen geven.
Waar er miljoenen gespendeerd worden aan voetbal, tennis .... en de begunstigden betaald worden om achter een bal te lopen en wanneer ze hem hebben weg te schoppen of op een balletje te kloppen om wat sets te winnen en hier 400.000 EURO mee verdienen. Komaan hé zeg !!!
Mensen die op de sukkel zijn of alles verloren hebben met een watervloed zoals we die reeds meerdere malen hebben meegemaakt moeten heel wat doen om wat geld terug te krijgen van het rampenfonds
Maar ja dat alles wordt dan weer in een draaimolentje gedraaid zodanig dat dit alles op een verdraaide manier zou overkomen.
Maar zo steekt eigenlijk de wereld in mekaar.
Hetgeen ik hier neerschrijf heeft niets met politiek of zoals de meesten denken met het VB te maken maar is mijn persoonlijke mening.
Plezier maken mag en moet ja, maar even nadenken
mvg