Los bericht bekijken
Oud 30 mei 2006, 21:00   #435
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En ja lieverd, ook christenen doen het nog in Afrika. Alleen doen zij het NIET omwille van religieuze redenen, maar omwille van culturele geplogenheden en de gevolgen die eraan vastzitten indien ze niet besneden zijn.
Ook dat kan je vinden mits wat opzoekingswerk via google.
Het zal je dus zeer spijten, maar er hoeft omwille van het christendom helemaal geen verdonkeremanen aan te pas komen. Iets dat je wel zelf EIST als het over de link tussen besnijden en de islamitische voorschriften gaat. Hoe hypocriet kan je wel wezen?
Klopt niet. Vrouwenbesnijdenis bij andere godsdiensten/religies gebeurt in sommige gevallen ook nog steeds om religieuze redenen en de plaatselijke religieuze leiders laten het in ieder geval wel toe (lees: spreken zich er in ieder geval ook niet uitdrukkelijk tegen uit).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Maar ik denk niet dat christenen die vanuit Afrika naar hier emigreren hun kinderen nog zullen besnijden in achterkamertjes of op "studieverlof" naar hun thuislanden! Van moslims die "de islamitische opvoeding" lezen, kan ik niet hetzelfde zeggen.
Volgens mij kan je deze uitspraak helemaal niet staven met degelijke bronnen en ik vrees dat het ook nog bij niet-moslims gebeurt die naar Europa zijn gemigreerd (vooral dan uit de landen uit de Hoorn van Afrika waar het gebruik wijd verspreid is bij moslims en christenen: Eritrea, Ethiopië en Soedan).
Edina is offline   Met citaat antwoorden