Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Intruder
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Het weigeren voedsel tot zich te nemen, is in principe een vorm van langzame zelfmoord. Een dikke twee maanden, en de hongerstaker gaat garanti de pijp uit, getuige Bobby Sands die het 64 dagen volhield alvorens in een coma te sukkelen waaruit hij niet meer is geraakt.
Mijn vragen zijn nu :
1. Wordt zelfmoord juridisch vervolgd, en is ook hongerstaking juridisch gelijk te schakelen aan zelfmoord?
2. Zo ja, is de politie dan niet verplicht in te grijpen op het moment dat zij weet heeft van iemand die in hongerstaking is?
Met andere woorden : wat zijn de juridische implicaties van het opzetten van een hongerstaking voor de stakers zelf?
|
Goei vraag.
Volgens mij is dat strafbaar, en zijn de mensen die de hongerstakers helpen of hebben aangezet tot deze zelfverminking en poging tot zelfmoord ook aansprakelijk.
Maar ik ken de wet aangaande ook niet.
Mag ik uw vragen overnemen en posten op andere forums, mijn nieuwsgierigheid is nu wel gewekt.
|
Ik vroeg mij datzelfde af in een andere topic (hongerstaken = zelfmoord), dus kan je in principe die Franstalige politiekers die een open brief hebben geschreven om die Afghanen te
steunen in hun actie vervolgen wegens mede-plichtigheid 8)