Los bericht bekijken
Oud 31 mei 2006, 09:09   #480
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Klopt niet. Vrouwenbesnijdenis bij andere godsdiensten/religies gebeurt in sommige gevallen ook nog steeds om religieuze redenen en de plaatselijke religieuze leiders laten het in ieder geval wel toe (lees: spreken zich er in ieder geval ook niet uitdrukkelijk tegen uit).
Ik heb de moeite gedaan om de desbetreffende teksten uit de islamitische hadith op te zoeken en te posten.
Wil U zo vriendelijk zijn om de desbetreffende teksten waar U naar verwijst, en de desbetreffende religies even verder te duiden.
Dat het een animistisch gebruik is wéét ik, indien U daar naar verwijst was het voldoende dit te vermelden.
dus: over welke "religies" heeft U het verder? En op welke basis vergoelijken die "religieuze leiders" dan het gebruik? Hebben die ook een profeet gehad die even stelde dat het een eer was voor de vrouwkes?

Citaat:
Volgens mij kan je deze uitspraak helemaal niet staven met degelijke bronnen en ik vrees dat het ook nog bij niet-moslims gebeurt die naar Europa zijn gemigreerd (vooral dan uit de landen uit de Hoorn van Afrika waar het gebruik wijd verspreid is bij moslims en christenen: Eritrea, Ethiopië en Soedan.
Inderdaad, ik heb ook gezegd dat ik het "vermoed", net zoals U "vermoedt" dat het wel nog gebeurt, alhoewel het strafbaar is.

Waarom wenst U asielzoekers uit de door U aangehaalde landen te stigmatizeren? U weet nochans dat dit verboden is!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 31 mei 2006 om 09:34.
circe is offline   Met citaat antwoorden