Los bericht bekijken
Oud 31 mei 2006, 10:35   #487
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Raar, blijkbaar leest U mijn postings niet.
Ik heb gewoon steeds beweerd dat vrouwenbesnijdenis door islam wordt verrechtvaardigd in tenminste één sahih hadith, terwijl de geleerden er nog verschillende aan toegevoegd hebben die ik zelfs niet kende.
Maar dat is het punt juist. Islam rechtvaardigt dat niet met één sahih hadith. Sommige moslims doen dat. De meeste moslims daarentegen betwisten de authenticiteit van die hadith en passen hem daarom ook niet toe.

Citaat:
Volgens U houdt deze bewering in dat ik aan haatzaaierij doe! Nochtans heb ik U enkel op de hoogte gebracht van de bestaande religieuze teksten en U verteld dat vele (n.a.) moslims zich daarop beroepen om hun dochters te laten besnijden.
Ja, inderdaad, omdat jouw stelling "vele (n.a.)" niet klopt met de feiten (zie ook mijn vorige post).

Citaat:
Er bestaat zoiets als vrijheid van godsdienst, en bovendien bestaan er wetten. Ik weet zelfs niet of men hier in Belgie als is overgegaan tot het verbod op vrouwenbesnijdenis. In Nederland is dit wel het geval. Hier mag men er blijkbaar niet over praten. Ook U deelt die mening zo te zien.
Er mag wel degelijk over gepraat worden en er is niemand die dat ontkent! Wat doe ik hier de hele tijd, denk je? Het enige wat je niet mag zeggen is dat het algemeen aanvaard is binnen de Islam en dat de meerderheid van de moslims het doen, want dat is niet waar. En je mag ook niet verzwijgen dat het niet alleen bij moslims gebeurt aangezien het in de eerste plaats een streekgebonden gebruik is, want dan doe je onrecht aan de niet-moslim vrouwen die besneden worden. Ik denk niet dat er in België een wet is die vrouwenbesnijdenis verbiedt en die mag er van mij best komen. Maar de reden waarom dat in Nederland al wel gebeurd is, is in de eerste plaats omdat er daar veel meer migranten afkomstig zijn uit gebieden waar het wordt toegepast (met name uit de Hoorn van Afrika en Indonesië) dan in België en dat het probleem daar dus meer aan de orde is dan hier. En wat wetten betreft: je bent er vast van op de hoogte dat vrouwenbesnijdenis verboden is in een heleboel landen waar het desondanks nog wordt toegepast, ook in moslimlanden?
Edina is offline   Met citaat antwoorden