Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike
|
Lees dan ook in die tekst:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry R. Sturman
...in een ziekenhuis in New York...
|
New York, ligt dat in een moslimland? Ik dacht van niet..
Ik las dat in de US
+50% van de mannen besneden zijn (vnl in de meer welstellende milieus: een manier om het zakencijfer van de kraamklinieken wat op te krikken schijnt, en de armen bevallen thuis)
Het excuus dat daar gedurende jaren voor werd ingeroepen was de strijd tegen masturbatie - de zonde van Onan. Sindsdien is het meer een gebruik geworden in de US, maar wel aan het dalen schijnt.
Een betere reden is wel dat in het puriteinse Amerika de ouders liever niet aan hun kinderen uitleggen hoe zich grondig te wassen, en dat een besneden man onder de douche automatisch wel alles wast..
Ik hoorde er al dokters over klagen, ook in Europa, deze jaren. ( smegma lijkt een goede voedingsbodem-cultuurplaats te zijn voor het HPV (humanopapilomavirus: genitale wratten, maar ook mogelijk kanker aan penis en baarmoederhals)
Ik weet
niet direct of dat
ook geldt voor de huidplooi rond de clitoris en wat zich daaronder kan ophopen.
http://www.femininehygiene.com/
The sebum that comes from the glands that surround the clitoris produces a shiny appearance on the glans of the clitoris. When the sebum or oily substances are not regulary cleaned or bathed away, it accumulates, and then it is called smegma. Smegma has a white cheesy appearance, that becomes sticky and begins to adhere to the skin surrounding the vulva with greater, the longer it is not cleaned or washed away.
Veel godsdienstige voorschriften ontstonden ook om een sociale reden, soms achterhaald, soms vooroordeel en ingevuld door de bijkomende tradities.