Citaat:
Tot slot: dit arrest werd niet verbroken door het Hof van Cassatie en ook het Hof van Straatsburg zag er geen graten in!
|
Tiens, zijn ze naar het Hof van Straatsburg gegaan?
Citaat:
wanneer iemand voortdurend een bevolkingsgroep stigmatiseert op basis van onwaarheden of onvolledigheden
|
Het stukje over islam dat ik plaatste, bevat geen ENKELE onwaarheid.
Ik vermoed dat je geen bezwaar hebt tegen de uitspraken van Amnesty International?
Citaat:
Religion
FGM predates Islam and is not practised by the majority of Muslims, but has acquired a religious dimension. Where it is practised by Muslims, religion is frequently cited as a reason. Many of those who oppose mutilation deny that there is any link between the practise and religion, but Islamic leaders are not unanimous on the subject. The Qur'an does not contain any call for FGM, but a few hadith (sayings attributed to the Prophet Muhammad) refer to it. In one case, in answer to a question put to him by 'Um 'Attiyah (a practitioner of FGM), the Prophet is quoted as saying "reduce but do not destroy". Mutilation has persisted among some converts to Christianity. Christian missionaries have tried to discourage the practice, but found it to be too deep rooted. In some cases, in order to keep converts, they have ignored and even condoned the practice.
|
http://www.amnesty.org/ailib/intcam/femgen/fgm1.htm#a3
Het VB stelde dat ze de aangehaalde (correcte) islamitische praktijken niet wensten onder te brengen in deze maatschappij.
Het Hof maakte daarvan dat men de "allochtone medemens" (wat blijkbaar een spotternij is) van barbaarse praktijken wou beschuldigen!
Ik mag er dus van uitgaan dat het Hof de praktijken van het slaan van vrouwen (4.34), het verstoten van vrouwen d.m.v. driemaal taleq te zeggen, het opeisen van de kinderen en de vrouwenbesnijdenis (in sommige n.a. islamitische landen) dus NIET als barbaars en onethisch beschouwt.
Dit is dus genoteerd.