31 mei 2006, 18:29
|
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Lachen met BUB, part 48150581
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB website
70% UNITARISTEN!
Tijdens de afgelopen maand hield de B.U.B. een belangrijke actie in Leuven en in Kluisberg. Aan 70 mensen (gelijk verdeeld over de twee steden) werd gevraagd of zij voor of tegen de splitsing van België zijn. Slechts 7 ondervraagden verklaarden zich separatist, dat is slechts 10%!
De anderen (49 ondervraagden op 70) antwoordden grotendeels positief op de vraag of zij één regering en één parlement voor héél België wensten. Dat geeft een resultaat van 70% unitaristen, ook in de universiteitsstad bekend om zijn slogan "Leuven Vlaams!". Wat opviel, was het gemak waarmee deze mensen positief antwoordden. Ze dienden er niet eens over na te denken. Het was voor hen een evidentie één regering en één parlement te hebben voor ons kleine België want dat is veel duidelijker en goedkoper.
14 ondervraagden wilden niet het herstel van de unitaire staat, maar ook niet het verdwijnen van België. Dat is 20% van de ondervraagden. Onder deze mensen waren de meningen verdeeld aangaande de vraag of de federale staat méér bevoegdheden nodig had of niet. Ongeveer de helft wensten méér bevoegdheden voor de federale staat (unie-federalisten) of een status quo. De andere helft wenste méér bevoegdheden voor gewesten en gemeenschappen.
De twee peilingen liggen niet alleen in elkaars verlengde, maar komen ook overeen met officiële peilingen die aantonen dat 85% van de Belgen tegen separatisme zijn.
Tot slot werd er aan de mensen ook nog gevraagd of ze de B.U.B. kenden. Niemand van de separatisten, de federalisten of de unie-federalisten kende de enige pro-Belgische partij. Onder de unitaristen kenden slechts 8 mensen de B.U.B., dat is nog geen 20%!
Het wordt tijd dat onze politici eindelijk eens naar de Belgen gaan luisteren en dat de B.U.B. eindelijk eens media-aandacht krijgt! Zo niet neemt men een loopje met de democratie!
|
Toch héééérlijk!!!!!!!!!!!!
Maar het grappigste is:
Citaat:
Onder de unitaristen kenden slechts 8 mensen de B.U.B., dat is nog geen 20%!
|
Dus 70% unitaristen en 20% die hiervan de BUB kent. Dus 14% van de "Belgen" kent de BUB én is unitarist. Er zijn bij de verkiezingen van 2004 zo'n 6,8 miljoen stemmen uitgebracht. BUB zou dus best wel eens 961.527 stemmen gehaald kunnen hebben in 2004. Hoeveel haalden ze er echt? 13.000 (naar boven afgerond).
Conclusie: 98,6% van die unitaristen vindt de BUB niet eens de moeite om op te stemmen, maar dat verzwijgt Hansie Pansie. En dan tellen we bij die 13.000 niet eens de stem van "unie-federaliste" (wat een onnozel woord) Kim.
Ne normale mens zou ne reality check doen, maar ik gok op de optie "vluchten in een droomwereld van VlaemSSch-nationaele complotten in de media etc".
|