12 november 2002, 15:59
|
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Nu snap ik er toch de botten van zunne. Ik MOEST -met veel tegengoestig- "The Silent Takeover" van de fervente anti-globaliste Noreena Hertz lezen, maar al bij al, valt dat boek nogal mee. Alleen stelt Hertz dat "ALLE ondemocratische regimes door de VN met GEWELD omvergeworpen dienen te worden", i.p.v. de huidige politiek van, laat China maar doen, maar Afghanistan moet eraan. Ze stelt dus weldegelijk dat de regimes van Irak, Birma en China dienen omvergeworpen te worden, net zoals de oude regimes van Zuid-Afrika en Afganistan. En dat, wat betreft Irak, de enige oplossing geweld is.
Ben ik nu dement, of verliest de achterban voeling met de top?
|
Hertz denkt totalitair, maar dat is binnen de andersglobalistische beweging eerder de regel dan de uitzondering. De VN zijn zelf totaal ondemocratisch. Of hebt u ooit aan VN-verkiezing deelgenomen? De beslissingen worden in de 'Veiligheidsraad' genomen, en daarin zetelen vijf permanente leden, mét veto-recht, terwijl andere landen hoogstens een kans maken op een tweejarige deelname aan die Raad - en dat zonder veto-recht, welteverstaan. Eén van de permanente leden is China, dat volgens zijn eigen grondwet een (proletarische...) dictatuur is. Het is gewoon oplichterij om die VN voor te stellen als de bron van alle democratische heil.
De aanval op Irak heeft zeer waarschijnlijk als bedoeling (a) om in een wereld met dreigend olietekort het petroleumrijke centraal-aziatische gebied onder controle te krijgen, wat dus moet beginnen met de controle over de zone Irak-Iran-Afghanistan, en (b) meteen alle potentiële nucleaire rivalen van Israël in die regio op te ruimen (waarbij niet Irak, maar wel Iran de grootste dreiging vormt).
|
Ik geef u op alle vlak gelijk, alleen wou ik even in de huid van die andersglobalisten kruipen, en ik snap nog steeds niet waarom ze tegen een aanval op Irak zijn? Daarenboven, heiligt het doel de middelen niet?
|