Los bericht bekijken
Oud 1 juni 2006, 11:57   #77
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
JVDB
Ik kan geen respect opbrengen voor leugenachtige toespraken. Wat die vrouw daar heeft gedaan, is leugenachtig en pure demagogie. Ik heb er dan ook geen greintje respect voor.
Respect niet nee, maar om het pure demagogie te noemen ? ik weet het niet, wat vaststaat is wel dat ze erg vel verdriet moet hebben , ze is tenslotte haar zoon kwijt. Ik kan wel begrijpen dat ze schuldigen zoekt, maar haar reactie is niet vergelijkbaar met pakweg die van Verhofstadt. Zij reageert als treurende moeder en we mogen van haar niet verwachten dat ze het hoofd koel houdt.

Als die idd naakt in de schelde lag (heb het nieuws niet gezien) roept dat wel een aantal vragen op, maar om hier een complot van de moeder te zoeken lijkt me ook wel wat verkeerd.

De uitspraken van een gefrustreerde moeder die haar zoon kwijt is mag je haar niet aanrekenen. Je moet ze natuurlijk niet te ernstig nemen maar in haar bijzijn zou ik ook begrijpen knikken en veeleer luisteren naar wat ze zegt zonder evenwel er conclusies aan te hangen. Zij zoekt troost, en mensen die troost zoeken zijn makkelijker beinvloedbaar.

Indien linkse losers haar dat luisterend oor bieden (en die zijn daar handig in) lijkt het me niet onlogisch dat ze hun gezeik gaat aannemen als aannemelijk en zeggen wat die willen horen (en ze zijn snel om ne micro onder haar neus te duwen ook)

Waren haar uitspraken door de bocht ? absoluut, maar moeten we die haar nu beginnen aanrekenen ? ik vind eigenlijk compleet van niet. Vrije meningsuiting vereist niet enkel dat we mogen zeggen wat we willen maar ook dat uitspraken correct geduid worden en de luisteraar ze interpreteert, haar mening in een politieke discussie is irrelevant maar ze heeft volgens mij wel het recht ze te uiten.

Het is pas als (veelal linkse) politici gaan trachten die uitspraken uit te buiten dat er een ECHT probleem is , maar het probleem ligt dan ook niet bij die verdrietige vrouw die in woede zaken gezegd heeft die ze misschien ervoor niet gezegd zou hebben. Je weet ook niet wat voor BS ze a priori te slikken heeft gekregen van pakweg linkse "opiniemakers" en dergelijke he ?

Citaat:
johan
De reactie van de moeder van die Marokkaan is onlogisch. Zij speelt te fanatiek de passionaria tegen Dewinter en het VB. Normaal zou ze kapot moeten zijn van verdriet, maar bij haar hebben (geveinsde?) wraakgevoelens duidelijk de bovenhand.
Inderdaad, maar nogmaals het is niet redelijk om logica te verwachten van een treurende moeder. Je weet niet hoe je zelf zou reageren.
Sommige mensen worden depressief, anderen zoeken een zondebok.

Als linkse politici dit uitbuiten dan zijn zij wel in fout, maar deze moeder niet.

Citaat:
Nicolas
onder bedreiging moeten uitkleden
vernedering ?
sommige mensen vinden het leuk om iemand te vernederen, je moet maar eens surfen naar de site van VB
lijkt me niet juist, eerste verhaal was dacht ik dat hij VLUCHTTE , aka wegliep van achtervolgers en dan in de schelde sprong/viel.

Dat lijkt me toch niet voldoende te verklaren hoe hij dan naakt zou zijn geweest. Ergens in de theorie klopt er iets niet maar dat moet worden uitgezocht door het gerecht.

Laatst gewijzigd door UFSIA : 1 juni 2006 om 12:01.
UFSIA is offline