Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Veelal wordt de gerechtelijke mallemolen van België door het slijk gehaald.
Je kunt het zeker geen perfect geoliede machine noemen,
dit hoor je me zeker niet zeggen.
Maar alles ten spijt,
heeft het belgisch gerecht nog uw vertrouwen,
en waarom bent u die mening toegedaan ?
|
Dat het gerecht geen perfecte machine is dat is op een of andere manier begrijpbaar... echt perfect kan immers nooit...
Maar ik denk niet dat het grote probleem bij het gerecht ligt, maar echt in de systemen en wetten in dit land... Als een gewone werkmens met +/- 1100 € per maand KAN je gewoonweg niets beginnen tegen voornamelijk grote bedrijven. Ik kan er van meespreken... U kent ze wel, die bedrijven met meer advocaten dan andere werknemers, die eigenlijk continue van het systeem gebruikmaken om mensen iets te verkopen, hun verplichtingen niet nakomen, en eens lachen met hun "klant" die geen geld heeft om naar een advocaat en/of gerecht te stappen door tijd en/of geldgebrek. Bij mij beide...
Ik kan dan niet zeggen dat het gerecht zijn werk niet doet, ik kan dan alleen zeggen dat je pas gelijk hebt als je het kan afkopen voor een rechtbank...
Ik ben geen hooggeleerde, maar mij hebben ze in school altijd geleerd dat een advocaat iemand is die spreekt voor zijn client omdat hij : een beter spreker is, de "protocol" van het gerecht kent, en de wetten kent. Nu heb ik echt de indruk dat een advocaat iemand is die full time naar openingen en achterpoortjes moet zoeken in de wetten om zoveel mogelijk voordeel te behalen en zoveel mogelijk nadeel te berokkenen aan de tegenpartij...
Bijgevolg, kan ik niet zeggen dat ik ontevreden ben over het gerecht, voor mij (klein werkmanneke) bestaat dat niet.
Iemand die in een situatie zit als ik (en mijn vriendin) kunnen geen kan op, geen tijd om te wachten (dus het gerecht zal te traag zijn), en geen geld (die firma is er al mee weg). Moord en brand schreeuwen heeft zoveel effect als een autoalarm dat afgaat op de parking van de supermarkt : hoogstens eens een hoofd dat zal draaien, en thats it...