Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Hmmm. Dit is afhankelijk van wat de ideeën zijn van het triumveraat. Als hun ideeën de laatste decennia opgeschoven zijn richting VLD onder meer door hun veranderde levenswijze (door hun parlementaire pré) dan zou dit kunnen. Anders niet. Ik denk dat de Schavuiten en Westlanden zolang ze op dit moment hun mond houden in het openbaar en braaf plakken als het verkiezingen zijn ze welkom blijven in het VB.
|
Ik heb geen lidkaart van het VB noch ben ik een soort van partijslaaf die bij alles wat kopstukken van het VB zeggen applaudiseerd. Ik ben een kritisch man en ga met veel dingen uit het VB programma niet akkoord (zoals bv. hun standpunt ivm wapendracht).
Verder juich ik al die samenwerkingen met liberalen al helemaal niet toe. Romances met VLOTT en Coveliers en andere asocialen zijn geen goede zaak. Evenals ook het toelaten van niet-europese vreemdelingen in de partij. Ik ben volksnationalist en gun ieder volk zijn stukje grond op deze aardbol. Ieder volk moet vrij zijn! Zonder onderdrukking en imperialistisch gedrag van anderen. Maar als een partij die claimt van volksnationalistisch te zijn, dan niet-europese vreemdelingen lid maakt, dan komt dat allesbehalve serieus over en doet mijn twijfel alleen maar toenemen.
Verder besef ik tegelijk ook dat het VB op dit moment de enige politieke grootmacht van betekenis is in de vlaamse beweging en als enige voor vlaamse onafhankelijkheid kan zorgen. En om deze reden kan de partij nog op mijn sympathie rekenen. Dus ik stem met lichte tegenzin VB.