Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland
Dat is juist wat u zegt. Indien u enkel de multikultuur wenst te bestrijden (en dat doe ik ook), volgt die Aisha zeker onze eigen Vlaamse kultuur en dan is er geen probleem. Mijn probleem is wel dat ik als volksnationalist ook ben voor de bescherming van het eigen Vlaamse volk en dit samen met de bescherming van onze Vlaamse kultuur. Met dit signaal geeft men aan dat men immigratie weldegelijk ondersteunt mits men zich volledig aanpast aan onze eigen kultuur. Ik denk dat er vele van die, spijtig genoeg, arme mensen in de Derde Wereld staan te popelen om zich hier volledig aan te passen en zo hier te kunnen blijven. Maar zoiets gaat toch niet, willen we ons dichtbevolkt Vlaanderen leefbaar houden. Het gaat niet om dat ene meisje of om Pieter van Boxel, het gaat hem om het signaal dat de partij nu uitgeeft. En dit gaat in tegen het volksnationalistisch beginsel voor de bescherming van ons eigen volk. Nogmaals ik ben geen racist en zal nooit een waardeoordeel vellen over deze mensen.
|
"Bescherming van het eigen Vlaamse volk"... Beschermt u het Vlaamse volk door een geadopteerde persoon te weigeren in te stappen in onze cultuur en in onze levenswereld? Natuurlijk groeit een Indisch meisje beter op binnen haar Indische cultuur, maar als de feiten zich aandoen zoals ze zich aandoen is er geen enkele reden om een geadopteerd en volledig geassimileerde persoon als een bedreiging voor onze volksaard te zien.
Indien u zo redeneert, dan moet u blijkbaar voorstander zijn van een grote zuivering van alle niet-Vlaamse elementen. Waar trekt u dan de grens? Te beginnen bij de huidskleur? Wat volgt nadien?