Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ik denk dat werkgevers die mensen zouden ontslaan omwille van hun huidsleur geen mensen met die huidskleur aanwerven. Dit is een "ietwat" groter probleem in de huidige samenleving dan tieners die hun weekendjob verliezen omwille van hun politieke overtuigingen. Ik stel alleen vast dat het VB meer tam-tam maakt van het laatste geval dan van het eerste. Ik heb de indruk dat in de paar decennia dat het VB bestaat men al meer martelaars heeft voortgebracht dan het christendom de laatste 2000 jaar. Er worden overigens dagelijks honderden werknemers ontslagen omdat ze om de een of andere reden hun baas niet aanstaan. Een baas moet geen reden opgeven om iemand te ontslaan (wat in sommige andere landen meestal wel moet) Politiek lidmaatschap van een bepaalde partij is daar maar ééntje van. Ik begrijp dan ook niet echt waarom die werkgevers zouden gezegd hebben dat ze haar omwille van haar VB lidmaatschap hebben ontslagen. Ze hadden immers helemaal geen reden moeten opgeven wat de meeste werkgevers dan ook niet doen.
|
Allemaal dik gelul.
Een bedrijf probeert in eerste instantie winst te maken: als die 'arme' allochtonen degelijk geschoold en gemotiveerd zouden zijn hadden ze onmiddelijk en job. Ik heb nog geen Pool horen klagen over dat 'racisme' van de bedrijfsleiders hier.
Uw probleem is een symptoon van een ander probleem, meer dan dat is het niet. En zolang u zich dat niet realiseert zal u de situatie nooit kunnen verbeteren.