Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
In 1974 waren de mensen gemiddeld minder geschoold dan nu en was er geen werkloosheid, nu zijn er dan meer dan een miljoen.
|
Blijkbaar gelooft u dus dat het communistisch systeem kon blijven werken. Het is ineengestort, wat het beste bewijs is van het onwerkbare. Er was immers enorm veel verdoken werkloosheid. Ik herinner me trouwens mijn reis naar Polen nog toen het nog communistisch was. Daarbij gingen we op een bepaald naar een bakkerij. We gingen toen onmiddellijk naar de toonbank, maar we werden kordaat teken gedaan dat we dit niet mochten. Toen bleek dat we eerst een papiertje hoorden te halen aan een soort loketje aan de zijkant van de bakkerij. Op dat papiertje stonden de verschillende broodsoorten en gebak die men er verkocht. Vervolgens moesten we hierop de gevraagde soort aanduiden, bij iemand anders laten afstempelen, vervolgens naar de toonbank gaan en erna bij nog iemand anders afrekenen. In totaal werkten er daar dus vijf mensen: eentje om de papiertjes af te geven, een om die af te stempelen, een om af te rekenen en twee aan de toonbank. De reinste verdoken werkloosheid.