Los bericht bekijken
Oud 3 juni 2006, 20:28   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
In de partij loopt er meer dan een rond die voor euthanasie is al ga ik niet ontkennen dat de katholieken de partijstandpunten bepalen.Dat neemt niet weg dat er ook een behoorlijk aantal atheisten in de partij aanwezig zijn waarvan ongetwijfeld de meesten voor euthanasie zijn.Van de kiezers van het Vb zal de meerderheid ook wel voor euthanasie zijn gezien de enorme meerderheid van de bevolking die voor euthanasie is.Van de partijtop heeft er trouwens meer dan een aan een vrijzinnige universiteit gestudeerd zoals de voorzitter die ik aan de VUB nog gekend heb.
Bij mijn weten is er geen referendum gehouden over de invoering van de euthanasiewet. Bijgevolg kunt u niets concluderen over het gevoelen en de overtuiging van de bevolking over dit onderwerp. Ook bent u maar aan het veronderstellen wanneer u stelt dat er "in de partij" een behoorlijk aantal mensen voor euthanasie zijn. Allemaal in het luchtledige.

Tegen euthanasie zijn is trouwens geen exclusief katholiek thema. Er zijn ook humanisten die er niet voor te vinden zijn.

En studeren aan de VUB? En dan? Er studeren zoveel ongelovigen aan de katholieke universiteit. Dat zegt niets over iemands geloofs- of levensbeschouwelijke opvattingen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden