Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Als VB'er zie ik graag dat u uw beschuldigingen eens concreet invult. Kortom, geef me eens een paar namen van VB'ers die volgens u aanhanger zijn van de Neurenbergse afstammingswetten, van allerlei nazistische bloedlijntheorieën e.d.
|
Die beschuldigin heb ik nooit geuit. Wel dat er echte echt radicale figuren tussenzitten/zaten. Ik zal een paar voorbeelden geven. Pieter Huybrechts en Philippe Van der Sanden (beiden veroordeeld voor racistische aanslag van voormalig VMO met vernielingen en slagen en verwondingen tot gevolg), Pieter Van Damme (die graag neonazi's concertjes organiseert), Alain Quataert en Dieter van Parys (allebei bij het o zo gematigde VJW), Frieda Foubert (die graag mee neo-nazi bijeenkomsten organiseert), Roeland Raes (negationist, maar desondanks VB-lid, afdelingssecretaris, lid van de VB-raad en eigenaar van een eigen bureau op het VB-partijsecretariaat in Brussel) en zo kunnen we nog wel even doorgaan. En om dan nog maar te zwijgen van ex-VB'ers zoals Eddy Hermy (goede vriend van oprichter Karel Dillen en al 2 keer uit de partij gezet wegens zijn radicale ideeën) en de voor moord veroordeelde Jurgen Goris. Nee sorry, echt geloofwaardig klinkt het de uitspraak niet dat neonazi's en conssorten niet welkom zijn.
Citaat:
Dat bepaalde mensen zich door ons aangesproken voelen, is niet onze fout. 't Is niet omdat er in onze wandelclub ook een wielerfanaat meestapt, dat onze club plotseling het wielertoerisme promoot. Net zo is dat het geval met die mensen die menen dat ze hun eigen ideologie kunnen opplakken op het Vlaams Belang.
|
Toch wel, omdat de partij zich er niet duidelijk genoeg tegen uitspreekt. iets wat gezien hun harde standpunten naar vreemdelingen toe, op zijn minst opmerkelijk is.
Citaat:
|
Daar had ik inderdaad overgekeken. Maar ja, het stond dan ook ergens onderaan in het verslag van hun congres. Waarom niet een appart titeltje in hun rubriek actueel met "extremisten zijn niet welkom" zoals ze met andere dingen zoals de overstap van Aisha Van Zele wel doen?