Los bericht bekijken
Oud 4 juni 2006, 16:29   #684
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

toch plezant hé! ben je getrouwd? indien ja, dan denk ik dat je een hele rustige jaknikker hebt gevonden.

Maar kom:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Schatje, uw vergelijking rammelt aan alle kanten, aangezien Kerstmis een christelijk feest is geworden dat door alle christenen wordt gevierd (alleen het tijdstip waarop verschilt). Vrouwenbesnijdenis daarentegen is een streekgebonden traditie die op sommige plaatsen een religieus karakter heeft gekregen (en dit niet exclusief bij moslims). De meerderheid van de moslims kennen het gebruik bovendien niet en het gebruik is ook onbekend in de meerderheid van de moslimlanden, inclusief de 2 landen die de sharia het striktst volgen (Saoedi-Arabië en Iran) en het gebruik gebeurt in meer niet-moslimslanden dan in moslimlanden.
- nr.549: waar beweer ik dat het enkel in moslimlanden gebeurt
- Ik leer weer bij: waarop verschilt het tijdstip dat christenen Kerstmis vieren? Bedoel je nu dat in Zuidafrika Kerstmis in de Lente wordt gevierd? Of ook op 25 December? In feite weet ik serieus totaal niks af van het feit dat Kerstmis op een andere datum dan 25 december zou worden gevierd. Please enlighten me!!!!
Enig idee trouwens waarom het op 25 december wordt gevierd? Niks in de Heilige Christelijke Geschriften vermeld de datum van 25 december! Je mag dus gerust stellen dat ALLE christenen verkeerd bezig zijn.

Citaat:
En maar blijven liegen hé. Ik heb je al aangetoond dat dat niet klopt. Ook in Christelijke kringen heeft vrouwenbesnijdenis op sommige plaatsen een religieus karakter. In Ethiopië bijvoorbeeld weigeren sommige prietsers onbesneden meisjes te dopen
.
Voor katholieke standpunten heb ik slechts één adres: Benny the Pope! Voor zover ik weet heeft Benny the Pope mij (als gedoopte katholiek) nog nooit verplicht om mijn dochters te laten besnijden voor het doopsel. Ik weet bovendien niks van andere Christelijke bijbelse strekkingen die verplichten dat kinderen pas gedoopt worden (doen die dat in feite?) nadat ze besneden zijn.
En bovendien! WONDER BOVEN WONDER: noch in de Bijbel,noch in het NT staat er iets van besnijdenissen van meisjes! Niet "SAHIH" en niet "SUNNAH" en evenmin "eventueel": er staat niks van in de heilige boekjes.
Waarom wil jij dan persé beweren dat het christelijke geloof (algemeen genomen) vrouwenbesnijdenis zou misbruiken als verplichting?
Heb je tijdens je werkbezoek aan Erithrea christelijke vrouwen horen vertellen dat het een verplichting was van hun geloof en dat ze anders voor eeuwig gingen branden in de hel?

STOP dus met het vervlakken van het probleem: het is geen christelijk probleem zuster Edina: het probleem zit hem in (zowel) het traditionele afrikaanse gebruik en VOORAL in het GOEDKEUREN en zelfs AANBEVELEN door mijnheer Mohammed (vrede zij met hem en de mens zal het nodig hebben).

Citaat:
En weer een leugen. Niet alle moslims die vrouwenbesnijdenis toepassen doen dat om religieuze redenen. Ook dat heb ik je ondertussen al aangetoond in deze thread adhv rapporten. Voor de meeste moslims die besnijdenis toepassen is dit ook gewoon een ritueel.
Gaaaap! nochtans wil ik je nog even herinneren aan het 1400 jaar oude "ritueel" in Indonesie, dat uiteraard een "ritueel" geworden is, vermits de mensen daar analfabeet waren en dikwijls nog zijn. Ze kunnen dus hun boekjes niet lezen, zijn afhankelijk van hun imam, en zelfs die weet niet wat Edina weet, nl. dat Abu dinges zijn verhaaltje NIET klopt!
Edina! haast je naar Indonesie om het hen daar eens duidelijk te maken meid! Doe een ophaling voor je ticket in de moskees hier misschien?

Citaat:
Vrouwenbesnijdenis in Europa is ook niet exclusief gebonden aan moslims en bij moslims ook niet exclusief aan religie. Ongelooflijk hoe jij maar krampachtig een niet bestaande allesverklarende link wil blijven aantonen in je hetze tegen Islam. De slachtoffers van vrouwenbesnijdenis zijn er alvast niet mee geholpen. Maar oh ja, die konden je eigenlijk geen bal schelen!
Ik quote dit nog om gewoon te zeggen dat ik antwoord op dit en het vervolg zal geven, maar wegens bezoek dus niet nu;

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden