Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea
Eigenlijk vind ik de peiling niet echt correct. Men vergeet enkele dingen uit het oog, volgens mij.
Op de eerste plaats, heeft men het over vrijen met een kind. Neen, dat zou geen enkel normaal mens goed moeten keuren, maar iemand van 15 is ook geen 16 en kan er wel al volwassen uitzien. Dat noemt men een tiener.
Als volwassen vrouw voel ik me zeker niet aangetrokken tot tienerjongens. Anderzijds heb ik wel al tienermeisjes gekend, die op 1 of andere manier er in slaagden om zich ouder voor te doen dan ze waren. Een ging zelfs zover dat ze zelfs haar identiteitskaart wist te vervalsen. Dat meisje was net 14 maar zag er inderdaad 18 uit.
Zelfs haar vriend van 25 geloofde haar. Die dacht echt dat hij met een meisje van 18 te doen had. Is deze man nu ook een pedofiel?
Ik pleit pedofielen absoluut niet goed, maar ik vraag me enkel af in hoeverre we wettelijke leeftijdsgrenzen op sexueel gedrag moeten zetten, indien beide partijen toestemmen. Ik geloof trouwens dat die man in beschreven situatie eerder een trauma had opgelopen, toen hij na enkele maanden de echte leeftijd van zijn vriendin vernam.
|
Probleem is niet het uitzicht of hoe "het" zich voordoet, of wat "het" wenst: het probleem is
1) hoe
rijp "het" is:
2) of "het" rechtsbekwaam is een
geldig akkoord te geven:
moeilijk objectief meetbaar, of in wetsbepaling te gieten, dus
moet er wel een
objectieve norm zijn en leeftijd lijkt dan wel de meest logische, tenzij
=> een soort "
vrijbewijs" wordt ingevoerd: degenen die
blijven buizen voor hun "
vrijbewijs" (en er zouden er altijd wel zijn,
zeker op de theorethische proef, ook op 40 jaar) moeten dan maar de leegstaande kloosters vullen
??
=> een geschreven ouderlijke toestemming
? : moeilijk realizeerbaar, vrees ik... op 24j 6m zou mijn vrouw die ouderlijke toestemming
lang niet gekregen hebben, toch niet van haar vader
=> een doktersattest? Van een psychiater én een gynaecoloog?