Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
In de veelheid van woorden zie ik nergens datgene staan waarover het zou moeten gaan, nl. de bewijzen dat er uit levenloze materie leven is ontstaan.
Hier gaan de evolutionisten gewoon van een dogma, een axioma uit. Een element dat gewoon een geloofspunt is voor de evolutionistische kerk.
|
De werkelijkheid heeft mij niet nodig, van C. SYBESMA, echt waar!
Uitgegeven bij acco, 2002, ISBN 90-334-4876-9
Boek over wetenschapsfilosofie en over hoe moderne wetenschap in z'n werk gaat.
Een van de hoofdstukken gaat over Galileo Galileï. Die kon aantonen dat de aarde rond de zon draaide. Het was toen echter niet meer dan een hypothese. En juist omdat het slechts een hypothese was, zonder empirisch bewijs, werd het verworpen door de Jezuïeten. Voor de Jezuïeten bleef de Openbaring dé waarheid, al wat die waarheid in gevaar kon brengen, was fout. Een van die 'gevaren' was Galileo's nieuwe werkwijze (niet zozeer zijn theorie zelf).
Wat ik hiermee wil zeggen is het volgende: een hypothese kan juist zijn, ook al is ze niet bewezen. Wil u dit niet aanvaarden en vasthouden aan de Openbaring, mij goed. Maar dan bestaat er een reële kans dat u zich even belachelijk maakt zoals de Jezuïeten in de 16de eeuw.