Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je weldegelijk onderscheid maakt tussen de graad van verminking.
'Een klein stukje eraf' vind je minder erg dan een groter stuk of het hele zaakje.
Zie ik dat verkeerd?
|
Neen, maar ik ben niet de enige die het onderscheid maakt. Iedere min of meer verantwoorde studie van het probleem maakt dit onderscheid.
En er gaat zelfs niet altijd een stukje af, laat dat ook duidelijk zijn, soms is het enkel een snede, of een prik. Zoals anderen al gezegd hebben op dit forum moet je in indonesie niet aankomen met argumenten over moeilijkheden tot levensgevaar voor moeder en kind bij bevalling, zoals in zwart afrika en egypte, daar moet je andere argumenten gebruiken om de mensen te overtuigen het niet meer te doen. Als je het probleem niet in detail kent, kan je het ook niet adequaat per regio waar het toegepast wordt bestrijden. En ik denk inderdaad dat de ene ingreep louter fysisch minder erg is dan de andere. Volgens mij zullen vrouwen uit indonesie ook kippevel krijgen bij beelden van de zwaarste vorm van verminking in afrika, ook al is het principeel hetzelfde.
Dat ik de ene vorm fysisch minder erg zou vinden doet weinig terzake. Het zou mij verwonderen moesten die vrouwen dat ook niet zelf vinden, als ze tenminste op de hoogte zijn dat er ook andere en zwaardere of lichtere vormen bestaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Mijn gedacht hierover: elke vorm van definitieve verminking bij onmondige weerloze kinderen is verfoelijk. Of je nu één vingertje of een hele hand afgesneden wordt, je carrière als pianist is gehypothekeerd.
|
Daar ben ik het mee eens, en ik heb hier nog niemand gelezen die dat niet onderschrijft.