Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Ik ben al eens met een klacht naar de politie gegaan. Ze hebben mij daar gewoon uitgelachen en wandelen gestuurd. Het is erg gesteld met ons gerechtelijk systeem. Het lijkt enkel nog bedoeld om drukkingsgroepen hun klachten neer te leggen. Een gewoon individueel persoon wordt er gewoon straal genegeerd.
|
Dit komt me bekend voor. Mijn vriendin werd vorig jaar lastig gevallen door een groepje Noordafrikanen: bepoteld, bespuwd, uitgescholden, enz..
(achterkant WTC-toren Brussel - administratief bediende - op weg van haar werk naar het station - 18u )
Na 3 uur wachten op het politiebureau kreeg ze een agent te spreken die haar vierkant uitlachte. "Madammeke, wij patrouilleren daar zelfs niet meer in die wijk, wat loopt gij daar dan te doen??"
"Daarbij, ge moogt al blij zijn dat ze u nie verkracht hebben, we krijgen er hier genoeg over de vloer die minder chance gehad hebben dan u.
Koopt u een dan een buske peperspray als ge hier dan toch moet zijn. In hunne smoel spuiten en ne schop in hun balle geven - en dan maken dat ge rap kunt lopen - wij doen dat ook zo"
Dat is dus ideaal advies om terug op uw gemak op straat te komen.