Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
hoe gaat gij hen van de last verlossen, hun eigendom stelen ?
Let op, ik beweer niet dat apothekers sukkelaars zijn, zeker niet, dat de winstmarge op de medikamenten hoog ligt dat betwijfel ik wel, maar wat hun inkomen wel doet vergroten zijn de klanten, alle kleine winstjes maken een groot geheel, kan je dat de apothekers kwalijk nemen ?
Iedereen is er van overtuigd dat er in Belgie abnormaal veel medikamenten verbruikt worden.
Als je de winstmarge voor de apothekers te groot vind zijn er nog andere bronnen die kunnen aangesproken worden.
b.v. de verzekeringsmaatschappijen, de notarissen, en zeker niet vergeten de ADVOKATEN !
|
Klopt en ik zal dat niet tegensspreken. Nu uiteraard mogen apothekers (goed) hun brood verdienen alleen moeten we vaststellen dat België één van de hoogste concentratie apothekers heeft ter wereld (zo slecht zal het dus wel niet zijn in België), dat er wellicht nergens zoveel pillen geslikt worden en dat generische geneesmiddelen noch door dokters noch door apothekers gestimuleerd worden (waarom zouden ze immers?).
Ik denk echter niet dat de apothekers met het meeste geld gaan lopen. Die eer is wellicht voor de fabrikanten. In ieder geval moeten er maatregelen genomen worden om de kosten van geneesmiddelen en totale consumptie te drukken.