Los bericht bekijken
Oud 7 juni 2006, 17:53   #850
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik denk dat je onderschid behoort te maken tussen het minderwaardig achten van een opinie, ideologie, of religie en het minderwaardig achten van mensen die ze aanhangen.
Het eerste is perfect legitiem. Er bestaan nu eenmaal verachtelijke opinies, verwerpelijke ideologieën, en van de pot gerukte religies.
Tja, hier ga ik niet verder op in. Dat is een andere diiscussie. Maar het mag wel duidelijk zijn dat ik geen enkele bevolkingsgroep als minderwaardig heb beschouwd en dat daarmee jouw bewering van racisme totaal van de pot gerukt was.

Citaat:
Soms wenste ik dat iedereen die mentale souplesse vertoonde.
Ik heb helemaal geen problemen om mijn stellingen bij te stellen indien nodig, maar daar is in het kader van vrouwenbesnijdenis vooralsnog geen reden toe geweest.

Citaat:
Waarom dan zo tekeer gaan tegen iemand die ten strijde trekt tegen religieuze voorschriften etc.?

Je kan niemand verwijten dat hij een probleem niet als bij toverslag geheel oplost. Soms moet je je beperken tot een deelaspect. Wie zich daar mee bezighoudt, bedank ik voor de steun i.p.v. er op in te hakken.Je mag de metserdiender niet verwijten dat hij de mortel niet meebracht, als hij met zijn handen vol stenen staat.......
In het kader van vrouwenbesnijdenis is dat nu eenmaal enorm belangrijk. Keer op keer blijkt op het terrein dat een deelaspect aankaarten/oplossen niet zinvol is. Of om nogmaals (heb je hier al kunnen lezen) een quote uit het rapport over vrouwenbesnijdenis in Indonesië te gebruiken: "Lessons learned from other countries show that efforts to eradicate FC are not effective and success is not sustainable if only one aspect of FC is addressed[SIZE=4]".[/SIZE]
[SIZE=4]
[/SIZE]
Citaat:
Als fouten daadwerkelijk aangetoond worden, heb ik daar doorgaans geen probleem mee...........
Nochtans zijn je fouten hier al herhaaldelijk aangetoond: ten eerste heb je aangegeven de hele thread te hebben gelezen, terwijl al meermaals is gebleken dat dat niet het geval was (door bijvoorbeeld bronnen te vragen voor een stelling waarvoor eerder al meerder bronnen werden gegeven), ten tweede heb je al verschillende mensen (al dan niet bewust) woorden van een ander in de mond gelegd (woorden waarvan jij achteraf beweerde dat het er zelfs niet toe deed of je ermee akkoord was of niet), ten derde heb je al herhaaldelijk foutieve conclusies getrokken (zoals bijvoorbeeld het feit dat ik en anderen bepaalde vormen van besnijdenis zouden goedkeuren) en tenslotte heb je me nu al herhaaldelijk onterecht beschuldigd van racisme en discriminatie.

Laatst gewijzigd door Edina : 7 juni 2006 om 17:54.
Edina is offline   Met citaat antwoorden