Los bericht bekijken
Oud 8 augustus 2003, 11:35   #1
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

ANTWERPEN -- De Antwerpse hoofdcommissaris Serge Muyters (37) out zichzelf als homo. Hij raakte vooral bekend als de man die de rosse buurt opkuiste in de VRT-serie Het leven zoals het is . Het is ook de eerste commissaris die zichzelf out.

,,Ik ken er nog wel'', zegt Muyters. ,,Ik wil vooral jonge homo's en lesbiennes duidelijk maken dat ze ook bij de politie kunnen werken. In tegenstelling met wat er soms wordt beweerd. Toch is het niet altijd gemakkelijk, zoals ik zelf heb mogen ervaren. Het is best zich in het begin wat onopvallend op te stellen.''

Muyters' partner is ook commissaris bij de Antwerpse politie. De hoofdcommissaris out zich in het septembernummer van De Magneet , het tijdschrift van Het Roze Huis in Antwerpen. Dat nu al enkele uittreksels op zijn website brengt.

Daarin zegt hij onder meer dat de Antwerpse politie steeds meer openlijke homo's en lesbiennes telt. ,,Het klimaat veranderde de jongste jaren aanzienlijk. In 1989 moest je er niet aan denken openlijk als homo te functioneren in het korps.'' Vorig jaar maakte Muyters zijn seksuele voorkeur duidelijk aan zijn collega's. ,,Er werd al lang over geroddeld. Ik wil niet te koop lopen met mijn homoseksualiteit, maar heb ook geen zin om met één been in de kast te blijven zitten.''

08/08/2003 (standaard)

volledig interview te lezen op www.hetrozehuis.be

Ge moet het maar doen terwijl meer dan de helft van het blauw op de antwerpse straten eerder bruin is. hetzij allochtone moslims of hetzij vlaams blokkers