Waarom positieve discriminatie dubbel negatief is
Wel, ik ben tegen de anti-discriminatiewetten.
Dat weet iedereen die mijn postings al gelezen heeft, klaar en duidelijk. Nu wens ik eens even enkele redenen op te sommen waarom ik er tegen ben.
Ten eerste is positieve discriminatie van allochtonen, het afpakken van kansen van allochtonen. Dus: negatieve discriminatie van autochtonen.
Ten tweede is het ook negatieve discriminatie van allochtonen.
Op de eerste plaats beschouw ik buitenlanders nog steeds al volwassen mensen met een normaal intellect, die de weloverwogen keuze gemaakt hebben zich in dit land te vestigen. Ik ga er dan ook van uit dat ze bereid zijn onze taal te leren en zich naar onze wetten te gedragen.
Maar nu geeft de wet hen het terechte signaal dat dit niet moet en dat wij ons aan hen moeten aanpassen. Dat pamperen van volwassen mensen met een normaal intellect, vind ik mensonwaardig.
Men maakt zo van de migranten een probleem, want men behandeld ze dankzij deze wet ook als een "minderwaardige" groep, die positief moet gediscrimineerd worden.
Gevolg: vele migranten vinden het de moeite niet meer om zich hier aan te passen, want de wet zorgt ervoor dat ze toch alle rechten krijgen, ook al verzaken ze aan hun plichten.
De laksheid van de migranten en de segregatie in de maatschappij is dus niet het gevolg van een racistische autochtone bevolking, maar van wetten die onderscheid maken van mensen en het ons zo opdringen.
Sorry, maar ze mogen het steken op wie ze willen en ze mogen me hier voor nazi of racist aanzien zoveel ze willen, maar ik pik deze multicul dictatuur niet. Een goede leitcultuur en duidelijk regels voor iedereen zijn voor mij beter voor de integratie en de strijd tegen het racisme, dan de mensen die "lieve" migrantjes tegen heug en meug opdringen.
|