Een leuke aansluiter bij het vorige artikel is de bijdrage van Koenraad Elst op
http://www.brusselsjournal.com/node/1106
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Elst
Omdat ik over de islam schrijf, trekken mensen mij soms aan de mouw om een mening over de recente etnisch gekleurde moorden en het kerkasiel voor illegalen. Dat woord “omdat” staat daar eigenlijk verkeerd, want er is geen logische verband tussen hoofd- en bijzin. En daar heb je dan al het eerste probleem: kortzichtige mensen die hier moslims alleen als immigranten kennen, vereenzelvigen de twee en komen dan heel aanmatigend vertellen dat islamkritiek “in werkelijkheid” uit een “vooroordeel tegen immigranten” voortkomt.
In mijn eerste kennismaking met het islamprobleem waren juist de niet-moslims de immigranten, of preciezer de vluchtelingen, namelijk hindoes uit Bangladesj en Kasjmir. Ras had er daar ook al niets mee te maken, want Zuid-Aziatische moslims en niet-moslims zijn van hetzelfde ras. Islam is evengoed een probleem waar het geen immigrantenreligie is. Zeventien jaar later bots ik echter nog steeds op mensen die hun eigen bekrompenheid op de wereld projecteren en het islamprobleem herleiden tot het weinige dat ze er zelf van zien, en dit dan in termen van “racisme”. Zulke onbenullen worden bovendien benoemd in inquisitiecentra om zelfstandig denkende medeburgers op staatskosten te vervolgen.
|
Lees vooral het volledige artikel.