Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Als u voor het overige niks méér kan bijbrengen aan de discussie dan kleingeestig gemekker over een hoogst minieme én bovendien voor de discussie totaal irrelevante vergissing, dan trek ik mijn conclusies: u probeert gewoon de aandacht af te wenden van uw vergoelijkingen, minimalisaties en negaties, waar deze discussie van krioelt. Toegegeven: niet alleen van uw hand, vandaar dat er eentje in de lijst sloop, ontsproten aan het brein van een uwer ideologische alter ego's.
|
Spherelike heeft inhoudelijk in ieder geval al meer aan de discussie toegegvoegd dan jij. De inhoudelijke zaken die jij hier al hebt toegevoegd waren ofwel niet nieuw, ofwel weinig gefundeerd. Het doel van jouw inmenging in de discussie is mij dan ook nog altijd geheel onduidelijk.
Jij bent tot nog toe al vaak uit de bocht gegaan in deze discussie (en doet dit in het stuk erboven weer). Ik zal de samenvatting van je bochtenwerk hieronder dus nog maar eens herhalen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Ten eerste heb je aangegeven de hele thread te hebben gelezen, terwijl al meermaals is gebleken dat dat niet het geval was (door bijvoorbeeld bronnen te vragen voor een stelling waarvoor eerder al meerder bronnen werden gegeven), ten tweede heb je al verschillende mensen (al dan niet bewust) woorden van een ander in de mond gelegd (woorden waarvan jij achteraf beweerde dat het er zelfs niet toe deed of je ermee akkoord was of niet), ten derde heb je al herhaaldelijk foutieve conclusies getrokken (zoals bijvoorbeeld het feit dat ik en anderen bepaalde vormen van besnijdenis zouden goedkeuren) en tenslotte heb je me nu al herhaaldelijk onterecht beschuldigd van racisme en discriminatie.
|
Voor de allerlaatste keer dus: zowel spherelike als filosoof als ik hebben hier systematisch elke vorm van vrouwenbesnijdenis afgekeurd en geen enkele vorm vergoelijkt, geminimaliseerd of genegeerd. Bovendien erkennen we allemaal alle factoren die aanleiding zijn tot het gebruik. Het enige waar het hier om gaat is dat het niet correct is om één factor eruit te pikken en die zonder gegronde reden als grote boosdoener naar voren te brengen. Dat doet geen enkele organisatie die zich bezig houdt met het actief bestrijden van vrouwenbesnijdenis, aangezien dat geen enkele zin heeft en niets zou opleveren. Dit afschuwelijke gebruik misbruiken voor andere motieven dan het bestrijden ervan getuigt dan ook van een enorm gebrek aan respect voor de slachtoffers ervan.