REGIONIEUWS BRUSSEL: SIBELGA - persmededeling
Er zijn tal van klachten over electriciteits- en gasrekeningen, zoals ook het Brusselse VLD-parlementslid Els Ampe in een recent schrijven opmerkte.
Het probeem is echter dat de gebruiker met zijn klachten terzake nergens terecht kan.
Dat er reeds vroeger problemen waren met de zogezegde ombudsdienst van de Intercommunale Sibelga, blijkt ook uit bijgevoegd document. De Brusselse overheid keurde het rapport van Sibelga waarin geen sprake was van een onafhankelijke ombudsdienst echter goed omdat Sibelga*op bepaalde punten 'toch enige vooruitgang had geboekt'...
SIBELGA - DIENST REGULERING
Advies DR -20041201-29 betreffende het programma van uitvoering van de openbare dienstverplichtingen van de beheerder van het Brussels distributienet SIBELGA voor 2005.
Gegeven op basis van artikel 25 van de ordonnantie van 19 juli 2001 betreffende de organisatie van de elektriciteitsmarkt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en van artikel 19 van de ordonnantie van 1 april 2004 betreffende de organisatie van de gasmarkt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, betreffende wegenisretributies inzake gas en elektriciteit en houdende wijziging van de ordonnantie van 19 juli 2001 betreffende de organisatie van de elektriciteitsmarkt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
1 december 2004
--------------------------
Ombudsdienst
Het programma beschrijft nergens de toekomstige werking van deze ombudsdienst.
Zal deze onafhankelijk zijn van Sibelga? Of zal hij deel uitmaken van de intercommunale? In het tweede geval zien wij niet hoe deze dienst klachten van gebruikers onafhankelijk zou kunnen behandelen.
Voor meer informatie:
http://groups.msn.com/Klachtenbijstand
http://groups.msn.com/Plainte-Compla...ldpuntKlachten
Copie aan:
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],