Los bericht bekijken
Oud 8 juni 2006, 16:26   #6
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Amerikaanse Senaat is voor homohuwelijk

do 08/06/06 - De Amerikaanse Senaat schaart zich niet achter een verbod op het homohuwelijk. President George W. Bush vindt dat mensen van hetzelfde geslacht niet met elkaar kunnen trouwen.

Gisteravond moest de Amerikaanse Senaat zich uitspreken over een amendement in de grondwet dat het homohuwelijk in de hele Verenigde Staten zou verbieden.

President George Bush vindt het huwelijk iets tussen man en vrouw. Daarom wilde hij de grondwet aanpassen zodat mensen van hetzelfde geslacht niet meer met elkaar mogen trouwen.
Zover komt het dus niet. 49 senatoren stemden voor het amendement. Dat waren er 11 te weinig.
Bush reageerde teleurgesteld, maar noemde het de start van een nieuw hoofdstuk in het debat over het homohuwelijk.
Bush ten strijde tegen het homohuwelijk

(bron: VRTNieuws)

[SIZE=3]Er is nog hoop !! Blijkbaar zijn de Amerikaanse Senatoren minder bekrompen van geest dan de Bush-administratie. 8) [/SIZE]
Je moet de argumentatie ook in acht nemen, hé? Volgens velen is het traditionele huwelijk tussen en man en een vrouw reeds eeuwenlang de hoeksteen van onze maatschappij. Dat is de reden voor de terughoudendheid bij veel conservatieven om het homohuwelijk gelijk te stellen aan het traditionele huwelijk. En Bush denkt er ook zo over.

Persoonlijk ben ik tevreden met de beslissing van het Senaat om zijn voorstel niet te aanvaarden, want ik kan leven met een maatschappij waarbij meer vormen van huwelijken bestaan.

Maar ik begrijp ook de mening van de tegenstanders.

Laatst gewijzigd door Antoon : 8 juni 2006 om 16:26.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden