Los bericht bekijken
Oud 8 juni 2006, 19:27   #275
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsus Bekijk bericht
Ik heb een vriend die moslim is, al zeer lang en een zeer goede vriend en ik ben heel erg zeker dat hij nog nooit gehoord heeft van de Taquiya. Ik herhaal dat ik niet ontken dat die dingen bestaan, en dat de toestand in sommige moslimlanden idd mottig is (bij gebrek aan een beter woord), maar hier in België kunnen we toch wel stellen dat de meerderheid niet van die aard is dat zij zich beroepen op de Taquiya, dat zij zich niet geroepen voelen om ons allen te bekeren en ook niet de intentie hebben een moslimstaat te installeren.

Ze kunnen zich wel bedreigd voelen door mensen zoals jullie en ik kan ze geen ongelijk geven. Je sleurt dingen uit extremistische context en verwijt het dan maar de gehele moslimgemeenschap, ook die in België.
http://www.standaard.be/Krant/Tekst/...220&demo=False
Citaat:
40 procent van Britse moslims wil sharia

ap
Een opiniepeiling van ICM, in opdracht van de Sunday Telegraph , toont een verharding bij een deel van de Britse moslims. Zo vindt 40 procent van de ondervraagden dat in Britse gemeenten waar veel moslims wonen de sharia - de islamitische wetgeving - moet kunnen worden toegepast; 41 procent wil niet weten van dergelijke enclaves. 46 procent vindt dat Britse moslims ,,radicaler'' zijn geworden; volgens 14 procent is het omgekeerde het geval.
Uit [SIZE=2]: Onderzoeksresultaten[/SIZE][SIZE=2] 'Politieke Voorkeuren Moslims'[/SIZE][SIZE=2] t.b.v. redactie NOVA [/SIZE][SIZE=2]December 2004[/SIZE]
http://64.233.183.104/search?q=cacheB1YBY3GylAJ:www.novatv.nl/uploaded/FILES/Politieke-Voorkeuren-Moslims.doc+sharia+opiniepeiling&hl=nl&ct=clnk&cd= 15
Citaat:
[SIZE=2]Vindt u dat een Moslim partij, in Nederland moet komen?[/SIZE]
[SIZE=3]Ruim de helft van de respondenten (51,0%) vind dat een moslim partij in Nederland moet komen. Een op de vijf (20,9%) is tegen de komst van een moslim partij.

[/SIZE] [SIZE=2]Vindt u dat het programma van deze partij op de sharia gebaseerd moet worden ?[/SIZE]
[SIZE=3]29,5% van alle respondenten vindt dat het programma van een moslim partij op de sharia gebaseerd moet worden. Een derde (34,2%) vindt dat zo een partij niet op de sharia moet zijn gebaseerd. Van de respondenten die een moslimpartij willen (249 personen) vindt ongeveer de helft (52,2%) dat het programma op de sharia moet worden gebaseerd, en een op de vijf (20,5%) vindt dat niet. [/SIZE]
mvg

Harald.
Harald is offline   Met citaat antwoorden