Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norman bethune
Voor ik mij engageer moet ik wel geloven in een projekt.
Bij voorbeeld: deelnemen aan de verkiezingen. Om de drempel van 5% te halen moet je bergen verzetten. Goede wil en 200 vrijwilligers is niet genoeg. Groen heeft verschillende duizenden leden en afdelingen in elke gemeente. Groen is jarenlang voorbereid door Agalev.
Als de groep rond Sleeckx deelneemt aan de verkiezingen in 2007 dan riskeert dit een grote flop te worden. En dan heb je meer kwaad dan goed gedaan.
Tweede bedenking: wie neemt er deel aan het initiatief? Zijn dat individuën of mensen die iets vertegenwoordigen? Hoeveel vakbondsdelegees zijn daar bij betrokken? Doet de PVDA mee?
Ik weet wel, de PVDA is een kleine partij, maar links van de SPA is het de enige die iets betekent (1%)?
|
Beste norman, we zitten met dit 'project' nog in de prenatale fase, als je dat misschien beter begrijpt. Wat we nu dus nodig hebben is niet zozeer mensen die 'geloven' als alles alweer geregeld is door anderen, als wel mensen die verloskundige komen spelen en die daadwerkelijk mee aan tafel gaan om te discussiëren over tactiek en programma. We moeten er immers kunnen staan met de verkiezingen in 2007. We hebben dus nog één jaar, wat relatief kort is.
Radicale ecologisten die het niet meer kunnen vinden bij Groen! zijn uiteraard welkom, meer dan welkom zelfs. Indien je geen radicale ecologist bent en het nog wel ziet zitten bij Groen, dan adviseer ik je om je kandidaat te stellen bij Groen!
Er zijn bij het initiatief toch al meer en meer delegees betrokken, althans de mensen die ik ken zijn haast allemaal delegee of zitten ook in andere organisaties. De PVDA zit mee aan tafel en kijkt oogluikend toe. Ik denk dat ze mee zullen gaan als blijkt dat het initiatief werkelijk gedragen wordt door vakbonders en andere organisaties. Het initiatief mag zeker niet vernauwd worden tot een ondernemingske van een handvol SAP'ers en LSP met nog een paar delegees. Het moet echt breder proberen te gaan, als we willen slagen.
Juist daarom nodig ik je uit.
Het wordt wel handen uit de mouwen steken, dat wel. Van niets komt niets, zoveel is duidelijk.
Persoonlijk zou ik het ook niet zien zitten als we bij de verkiezingen in 2007 weer in gespreide formatie, met twee of drie verschillende lijsten naar de verkiezingen moeten. Dan hoeft het voor mij ook niet meer perse.