Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat
Waarmee ik me wil kunnen identificeren is erg belangrijk. De taalgrens is voor mij geen landsgrens, en dat wil ik zo houden;
|
Wat voor jou belangrijk is, is het daarom niet voor je medeburger. Waarmee jij je persoonlijk wil kunnen identificeren is een hoogst subjectieve aangelegenheid en om die reden niet echt een argument in een politieke discussie.
Citaat:
Wat bv de natuur betreft is het nu eenmaal zo dat gemiddeld België meer natuur heeft dan Vlaanderen. Over de milieuramp door splitsing hebben we het al gehad in een andere draad (zie "complementair" )
|
Van die separatistische milieuramp heb ik nog niets gehoord.
In elk geval zal Wallonië niet verdwijnen, noch zal het verboden gebied worden voor Vlaamse bedrijven.
Enne, als het van mij afhangt worden de Walen mee opgenomen in een confederatie der Nederlanden. Als ze het zelf willen, natuurlijk. Ik zou hen dat ten stelligste aanraden.
Citaat:
Een groter land biedt meer mogelijkheden, maar dit argument moet je letterlijk begrenzen, anders eindig je bij een wereldregering. Die grens is voor ons België.
|
Voor
ons? Wie is dat?
België is maar een stukje van de Nederlanden. Het geheel is groter dan het deel.
Citaat:
Ik wens dus wel "links", dus kies ik als Vlaming voor België
|
Dat is duidelijk en je goede recht. Je begrijpt dat het feit dat ik als niet-linkse Vlaming wel in Vlaanderen maar in België geen niet-linkse regering kan krijgen, precies een bijkomend argument tegen België is.