Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
U erkent dus in ieder geval ook dat België kunstmatig is onstaan.
Op zich geeft dat niet. Er zijn veel landen kunstmatig ontstaan. Er zijn ook veel landen met verschillende etniciteiten, culturen en talen.
Op één of andere manier zijn die landen blijven bestaan. Vaak omdat er een gemeenschappelijk nationaal gevoel is (ontstaan). Maar ook omdat de overtuigende meerderheid daar vrijwillig voor heeft gekozen en de basis gelijkwaardigheid is.
De vlaamse beweging is m.i. rechtstreeks ontstaan uit de belgische houding t.o.v. de vlamingen. Als België het land had gebaseerd op gelijkwaardigheid van al haar burgers, of daar gedurende 176 jaar naar had gestreefd, was er nu geen grote vlaamse beweging, was het flamingantisme uitgestorven.
|
Ik erken in ieder geval al dat Belgie onstaan is, niet dat het "kunstmatig" is. Frankrijk is ook door een revolutie onstaan, het zelvde voor Duitsland. Ik zie niet wat het verschil met Belgie is? Ook in F/D waren er mensen tegen deze revolutie en tegen monarchie of tegen de republik.
Er zijn inderdaad veel landen met verschillende etniciteiten, culturen en talen. Ik gok op 95% van de landen op onze aarde.
Over de vlaamse beweging zeg ik nu beter niks... zeker hebben ze veel goede dingen gedaan maar ook niet zo goede...
Persoonlijk denk ik dat Vlaanderen al de baas in Belgie is, maar soit, chao, moet werken gaan.