Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats
Ik vind het best een verstandige keuze. Het kind leert nu accentloos Engels. Dat is voor een eventuele diplomatieke functie later een enorm groot voordeel. Maar nog belangrijker: ze leert de structuur en uitspraak van germaanse talen. Dat zal het voor haar later een stuk makkelijker maken om goed Nederlands te leren(!).
|
Accentloos Engels, bwa zou kunnen. Franstaligen hebben inderdaad weleens last van hun accent wanneer ze andere talen spreken.
Maar ik ben niet akkoord wat betreft hetgene dat ik in het vet heb gezet. Het is niet omdat het Engels bij de familie van de Germaanse talen behoort dat de structuur en zeker de uitspraak zo gelijklopend zou zijn dan je vanuit die bagage gemakkelijker Nederlands zou kunnen leren. Want anders kunnen we stellen dat dit omgekeerd dan ook geldt; dus: wie Nederlands kent, kan dan eenvoudiger het Engels leren en dat is niet noodzalijk het geval. Indien van wel, dan zou iedere Nederlander en Vlaming heel gemakkelijk Engels moeten kennen wat in realiteit niet het geval is.