Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
lieverdje, ik wachtte op je welbewust verkeerde interpretatie van wat ik schreef.
U vergeleek met: "gaat het VB dan ook klachten steunen van allochtonen die ontslaan worden omdat ze allochtoon zijn?"
Ik antwoordde gewoon dat indien een allochtoon wordt aangenomen, terwijl de werkgever weldegelijk wéét dat de betreffende persoon een allochtoon is, en hem dus toch daadwerkelijk aanneemt, het weinig waarschijnlijk is dat diezelfde werkgever hem gaat ontslaan OMDAT hij een allochtoon is.
Het woord "ONDANKS" dat ik gebruikte was niet zozeer ongelukkig gekozen maar sloeg vooral op de stoute werkgever (uit uw voorbeeld) die in feite geen allochtonen wil (cfr. volgens jou ontslaat hij hem omwille van dat feit) maar hem toch aanneemt ONDANKS dat hij een allochtoon is.
Blijkbaar zijn iets ingewikkelder redeneringen niet zo gemakkelijk aan U besteed zie ik.
|
maar je gaat er van uit dat de werkgever er van uit gaat dat het allochtoon zijn van tel is. stel dat hij een slimme werkgever is en zijn personeelsbeleid zo afstemt dat hij de beste werknemer aanneemt en dat die toevallig een allochtoon is. na een tijd denkt hij bij zichzelf: "mja ne allochtoon, gaan mijn klanten dat niet erg vinden?" en ontslaat hem. dat is toch hetzelfde?