Discussie: Allah vs Darwin
Los bericht bekijken
Oud 10 juni 2006, 00:37   #273
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Ik heb nog een publicatie te schrijven, ik ga me houden tot één korte reactie op deze zin, Diego.

Ik heb reeds ellenlange posts geleverd over het autokatalytisch RNA als zijnde één van de meest plausibele theorieën rond het ontstaan van het leven. Vandaar dat ik er nogmaals op wijs dat een het initiële begin van 'leven' geen echte 'cel' zal geweest zijn, maar een macromolecule, in deze theorie wordt RNA naar voorgeschoven, andere modellen noemen PNA als een macromolecule. De complexiteit wordt dan herleidt tot het toevallig ontstaan van de juiste sequentie van basisbouwstenen en, zoals ik reeds heb gepostuleerd is dat een a posteriori kans, afhankelijk van de chemische eigenschappen van het opbouwmechanisme. Geen cel dus, maar één molecule met enzymatische activiteit, al de rest wat je nodig hebt is een lipidemembraam en eventueel wat eiwitten.
Mooi zo, we zijn al aan de anorganische bouwsteentjes beland. What's next, naar moleculevorming neigende atomen ? Volgens mij wel...

Dat doet me trouwens denken aan de verwijzing die ik maakte ivm de door u aangehaalde elektronen-configuratie, dienende als basis voor de vorming van een rudimentaire chemische levensvorm of wat daar volgens u voor kan doorgaan.
Citaat:
Genehunter ....Dat volgt uit de inherente eigenschapen van chemische structuren die dan weer volgen uit bv hun electronenconfiguratie op de buitenste schil.
Aangezien u hier niet verder op inging, and please correct me if I'm wrong, vermoed ik dat u wss de mening bent toegedaan, dat het ontstaan van een atoomstructuur en haar voorafgaande opbouwende en inherente vormingskrachten dan óók wel a priori óf a posteriori, een gevolg zullen zijn van die veelgebruikte intellectuele reddingsboei met het wetenschappelijk gegeven koosnaampje 'Toevallig Ontstaan', of stopt hier gemakshalve het ruime onderzoeksterrein van de bio-chemicus ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden