Los bericht bekijken
Oud 10 juni 2006, 10:34   #3043
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ik denk niet dat het de brandstof is die ontbreekt...
't Zal toch al een slok op een borrel schelen wanneer 't VB niet meer kan gaan tanken aan de Belgische pomp.

Citaat:
Of denk jij dat de Belgische staatskas de enige bron van geld is?
Baneenik!
Maar ik had graag geweten hoe de staatstoelagen zich proportioneel verhouden tot de rest van de partijfinanciering.
Ik vermoed dat het deel uit de Belgische kas hoedanook steeds héél welkom is.

Citaat:
Ik wel. Geld betekent afhankelijkheid. Door privéfinanciering te verbieden en staatsfinanciering op te leggen, heeft de staat alle partijen horig gemaakt en onderworpen aan de agenda van de heersende elite. Dat gaat lijnrecht in tegen de gedachte van de volkssoevereiniteit.
Ik volg je hierin gedeeltelijk.
Wil je naast het afschaffen van staatssteun ook privé-steun inperken, rteguleren of afschaffen?

Citaat:
Nu blijkt dus dat de staat (de elite dus) openlijk politieke voorwaarden oplegt aan het verkrijgen van die subsidies. Als dat geen dictatoriaal systeem is, weet ik het ook niet meer.
Principieel heb je 200% gelijk.
Maar het zou hypocriet zijn mocht ik boosheid veinzen, wanneer een mistoestand voor de verandering eens niet mijzelf, maar een politieke tegenstrever treft.
8)

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 10 juni 2006 om 10:35.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden